Telegraaf komt met ‘De Sjuul’

Vandaag gaat ‘De Sjuul’ van start, een dagelijkse digitale bloemlezing uit De Telegraaf.
In ‘De Sjuul’, een initiatief van de Telegraaf Media Groep (TMG), vindt de lezer een selectie van de beste 15 artikelen over Sjuul Paradijs in De Telegraaf. De service is bedoeld voor lezers die geen tijd hebben om elke dag de hele Telegraaf te lezen, maar wel geïnteresseerd zijn in het beste nieuws over Sjuul Paradijs uit De Telegraaf.
Kersverse hoofdredacteur Marion van de Wetering: ‘Lezers worden in De Telegraaf dagelijks overspoeld met nieuws over Sjuul Paradijs. Dat levert een gestreste lezer op, die niets wil missen en snel is afgeleid. Met ‘De Sjuul’ proberen we de rust terug te brengen.’
Van de Wetering wil alleen artikelen over Sjuul Paradijs aanbieden die je gelezen móet hebben. Hoe ga je te werk als je dagelijks een selectie moet maken uit alle artikelen over Sjuul Paradijs in De Telegraaf? Van de Wetering: ‘We selecteren vanuit ons breed journalistiek kader met een positief mensbeeld, waarbij de leidende vraag blijft: gaat het artikel over Sjuul Paradijs? Is het antwoord op die vraag ‘nee’ dan moet je hard zijn, ook al levert dat soms verhitte discussies op in de redactie.’
De noodlijdende Telegraaf Media Groep wil met ‘De Sjuul’ inspringen op verschuivingen in de markt richting het internet en Sjuul Paradijs. Trendwatcher Vincent Everts denkt dat TMG te laat is. Everts: ‘De ontwikkelingen op het gebied van internet en Sjuul Paradijs gaan keihard. Hier hadden ze ruim een week geleden mee moeten beginnen. Nu struikel je over de digitale bloemlezingen rond Sjuul Paradijs. Uiteindelijk blijft er maar één over, zo is internet. Ik zet mijn geld op “De Paradijs”.’
Praat mee