Tijdschrift LINDA. naar Talpa en Linda de Mol wordt creatief directeur bij Net5

UPDATE Sanoma heeft bekendgemaakt Mood for Magazines, de uitgeverij van LINDA., LINDAnieuws en LINDA.tv, aan mede-eigenaar Linda de Mol te verkopen. Volgens NU.nl is er een bedrag van 40 miljoen euro gemoeid met de overname. En Linda de Mol wordt ook creatief directeur bij Net5.
Linda de Mol trekt namelijk in het kader van deze overname op met Talpa Network, die de partnerrol vanaf 1 maart 2019 overneemt van Sanoma en naast Linda de Mol mede-eigenaar van Mood for Magazines wordt. Linda de Mol maakte in januari bekend over te stappen van RTL naar Talpa.
Linda de Mol: “Sanoma is altijd een goed huis geweest voor Mood for Magazines, haar mensen en het merk LINDA. Mede door Sanoma heeft LINDA. zich kunnen ontwikkelen tot het mooie bedrijf dat het nu is. De mogelijkheden die Talpa Network nu biedt met samenwerkingen op haar kanalen, zoals radio, online en vooral lineaire televisie, passen beter bij de groeiambities van het mediamerk LINDA. Ik wil Sanoma enorm bedanken voor de prettige samenwerking.”
De verkoop heeft geen personele consequenties en is onder voorbehoud van positief advies van de ondernemingsraad van Sanoma Media Netherlands.
Daarnaast is bekend geworden dat Linda de Mol, samen met creatief directeur van LINDA. Jildou van der Bijl, creatief directeur bij televisiezender Net5 wordt. Samen gaan zij nieuwe programma’s ontwikkelen voor de zender. Meer bij Sanoma / NU.nl
Lees ook:
Linda de Mol van RTL naar Talpa (16 januari 2019)
Praat mee