Spotify ziet groei in podcasts en introduceert real-time advertenties

Streamingdienst Spotify is naast muziek ook een populaire bestemming om podcasts te beluisteren. Het bedrijf gaat beginnen met reclame invoegen, waarbij geavanceerde gebruikersprofielen worden ingezet om zeer gerichte advertenties te kunnen leveren.
Wie een Premium-abonnement heeft om reclames te vermijden, zal dat binnen de categorie podcasts niet kunnen ontlopen.
The Verge schrijft over de geavanceerde Streaming Ad Insertion waarmee Spotify gaat beginnen.
De gehanteerde profielen houden rekening met onder meer leeftijd, interesses, de actuele locatie van de gebruikers en het type apparaat waarop geluisterd wordt.
Volgens The Verge heeft Spotify een unieke positie wat betreft podcastreclame, omdat het al innig op de hoogte is van voorkeuren en sommige persoonlijke details van gebruikers.
Het ziet daarnaast podcasts als een lucratieve groeimarkt: Spotify nam vorig jaar maar liefst drie podcast-gerelateerde bedrijven over, waar het 375 miljoen dollar aan uitgaf.Meer bij The Verge
Praat mee