SBS: meer samenwerken met Sanoma
Televisiebedrijf SBS wil dat er meer kruisbestuiving plaatsvindt met meerderheidsaandeelhouder Sanoma. Daarom zijn er gesprekken gaande met Nu.nl en glossy Beau Monde, meldt Remko van Westerloo, hoofd televisie bij SBS in BNR Mediazaken. Daarnaast gaat de familiezender SBS6 zich richten op een nieuwe doelgroep, namelijk jonge vrouwen. Remko van Westerloo: "We zien dat SBS6 met de dag jonger en vrouwelijker aan het worden is en dat is wenselijk omdat we vast zaten in een afgesloten doelgroep." De drie zenders van SBS, Net5, Veronica en SBS6, hebben geen makkelijk jaar gehad met de ruziënde aandeelhouders Sanoma en Talpa, dalende kijkcijfers en programma's die flopten. Ondanks dat zijn positie bij SBS6 eind vorig jaar in gevaar leek te zijn, denkt Remco van Westerloo dat hij aan het einde van het jaar nog steeds programmadirecteur zal zijn bij de zender. "Ik heb momenteel het mandaat van iedereen en daar ben ik erg tevreden over."