— dinsdag 18 maart 2014, 09:10

SBS: meer samenwerken met Sanoma

Televisiebedrijf SBS wil dat er meer kruisbestuiving plaatsvindt met meerderheidsaandeelhouder Sanoma. Daarom zijn er gesprekken gaande met Nu.nl en glossy Beau Monde, meldt Remko van Westerloo, hoofd televisie bij SBS in BNR Mediazaken. Daarnaast gaat de familiezender SBS6 zich richten op een nieuwe doelgroep, namelijk jonge vrouwen. Remko van Westerloo: "We zien dat SBS6 met de dag jonger en vrouwelijker aan het worden is en dat is wenselijk omdat we vast zaten in een afgesloten doelgroep." De drie zenders van SBS, Net5, Veronica en SBS6, hebben geen makkelijk jaar gehad met de ruziënde aandeelhouders Sanoma en Talpa, dalende kijkcijfers en programma's die flopten. Ondanks dat zijn positie bij SBS6 eind vorig jaar in gevaar leek te zijn, denkt Remco van Westerloo dat hij aan het einde van het jaar nog steeds programmadirecteur zal zijn bij de zender. "Ik heb momenteel het mandaat van iedereen en daar ben ik erg tevreden over."

Bekijk meer van

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.