Sanoma toont zoekende media
RTL-chef Bert Habets kwam sterk uit de hoek bij het mediadebat van Sanoma, constateert de redactie van Adformatie. Donderdagmiddag vond als onderdeel van de Media Parade van Sanoma Media ‘Het Grote Mediadebat’ plaats. Vijf mediareuzen mochten aantreden in het debat onder leiding van Matthijs van Nieuwkerk: Jan-Willem Brüggenwirth van Radio 538, Frank Volmer van Telegraaf Media Groep, Bert Habets van RTL en Dick Molman en Joris van Heukelom, beiden van – tegenwoordig – Sanoma Media. Het debat ging onder andere over de onzekere tijden voor de media. Dick Molman van Sanoma Media liet zich door de gespreksleider niet in de mond leggen dat hij ‘de weg kwijt is’, maar gaf wel aan ‘zoekende’ te zijn. Ook in de media maakt dat de snelheid der dingen de blik vooruit vertroebelt. Habets wees in de discussie op de prima manier waarop RTL er in slaagt de sociale media in te schakelen bij de programma's die de omroep maakt.
Praat mee