banner persveilig

— maandag 11 mei 2015, 09:01 | 0 reacties, praat mee

Relatie Tweets en tv-bereik

Er is een sterke relatie tussen Tweets en televisiebereik. Programma's die op televisie een groot bereik kennen, zorgen ook op Twitter voor veel Tweets. Gebeurt er iets in een televisieprogramma, dan is dit van invloed op het aantal Tweets. Een omgekeerd effect komt ook voor; activiteit op Twitter zorgt ervoor dat mensen op een bepaalde zender afstemmen. De sterkte van de relatie wordt met name bepaald door het genre van het televisieprogramma waarbij sport en amusementsprogramma's de lijst aanvoeren. Dit blijkt uit de GfK Twitter TV Study, een onderzoek van GfK in samenwerking met Twitter en SPOT (Marketingcentrum van Nederlandse TV zenders) naar de relatie tussen Twitter en Nederlandse televisieprogramma's.

In de periode tussen oktober 2013 en mei 2014 zijn meer dan 300 populaire TV programma’s en 1,5 miljoen Tweets geanalyseerd om de relatie tussen TV en Twitter te duiden.

Bekijk meer van

Twitter SPOT GFK

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.