— dinsdag 8 december 2009, 08:54

Persgroep onhult clusterstrategie

De Persgroep Nederland zal vanaf volgend jaar een organisatie uitbouwen die steunt op twee clusters met daarin 'sterke krantentitels'. Het AD en Het Parool zullen volgens De Persgroep een "heldere focus op de Randstad" hebben, waarbij de Volkskrant en Trouw zich als landelijke kwaliteitskranten zullen profileren. De Persgroep stelt dat een dergelijke scheiding lezers en adverteerders beter bedient. In het persbericht over deze aanpak stelt De Persgroep verder dat de verkoop van NRC Media en PCM Algemene Uitgeverijen "op schema" ligt, waar binnenkort meer nieuws over is te verwachten. De potentiële koper wordt niet nader genoemd. De Persgroep stelt dat de onderneming na afstoot van deze onderdelen schuldenvrij zal zijn. De dagbladen blijven binnen de clusters zelfstandig en volledig onafhankelijk, aldus De Persgroep. Topman Christian Van Thillo: "We denken dat we op korte tijd de basis hebben gelegd voor een nieuwe toekomst. Het succes bij onze lezers en adverteerders zal daarin de belangrijkste graadmeter zijn".

Bekijk meer van

PCM De Persgroep

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.