Persgroep onhult clusterstrategie
De Persgroep Nederland zal vanaf volgend jaar een organisatie uitbouwen die steunt op twee clusters met daarin 'sterke krantentitels'. Het AD en Het Parool zullen volgens De Persgroep een "heldere focus op de Randstad" hebben, waarbij de Volkskrant en Trouw zich als landelijke kwaliteitskranten zullen profileren. De Persgroep stelt dat een dergelijke scheiding lezers en adverteerders beter bedient. In het persbericht over deze aanpak stelt De Persgroep verder dat de verkoop van NRC Media en PCM Algemene Uitgeverijen "op schema" ligt, waar binnenkort meer nieuws over is te verwachten. De potentiële koper wordt niet nader genoemd. De Persgroep stelt dat de onderneming na afstoot van deze onderdelen schuldenvrij zal zijn. De dagbladen blijven binnen de clusters zelfstandig en volledig onafhankelijk, aldus De Persgroep. Topman Christian Van Thillo: "We denken dat we op korte tijd de basis hebben gelegd voor een nieuwe toekomst. Het succes bij onze lezers en adverteerders zal daarin de belangrijkste graadmeter zijn".