Onderzoek VS: millennials het vaakst ‘cordcutters’

De Amerikaanse marktonderzoeker GfK MRI heeft in hun jaarlijkse Survey of the American Consumer geconstateerd dat de zogeheten millennials (18-34) resoluut kabelloos door het leven gaan. Ze hebben geen abonnementen (gehad) op kabel, satelliet of televisie-over-glasvezel en zijn daarom lastig te vinden voor adverteerders.
Het onderzoek, dat elk jaar baseert op maar liefst 25.000 persoonlijke gesprekken, constateert dat deze leeftijdsgroep 43 procent van alle ‘cordless’ consumenten uitmaakt. Het enige abonnement dat telt is voor de internetverbinding; de inhoud die wordt bekeken komt van videodiensten als YouTube, Netflix, Amazon Prime en Hulu (hier niet beschikbaar).
Soms worden speciale diensten gebruikt zoals Crunchy Roll (voor animatie), Twitch (livestreams) en Adult Swim (anders dan de naam doet vermoeden geen seks maar unieke en eigenzinnige programmering).
GfK MRI stelt dat de groep bijzonder lastig is te bereiken voor adverteerders, omdat ze naar behoefte wisselen van apparaat. Meer bij Advanced Television
Praat mee