e learning nvj

— woensdag 26 maart 2014, 14:53

Oekraïne blokkeert Russische tv-zenders

Oekraïne heeft vier Russische tv-zenders voor onbepaalde tijd geblokkeerd. Het gaat om Rossiya 24, Channel One, RTR Planeta, en NTV-World. Een Russische dilpomaat spreekt van een aanval op de mensenrechten en persvrijheid, meldt het persbureau RIA Novosti. Een rechtbank in Kiev besloot dat de uitzendingen moesten worden geblokkeerd in afwachting van onderzoek naar een eventueel permanent verbod. De blokkade treft volgens Moskou miljoenen Russischsprekende ingezetenen in het oosten van Oekraïne die regelmatig op de zenders afstemmen. Een paar weken geleden blokkeerde de inmiddels door Rusland geannexeerde Krim nog twee onafhankelijke Oekraïense tv-stations. Ze werden vervangen door twee Russische zenders.De Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) uitte toen al zorgen over de persvrijheid in Oekraïne. Meer bij ANP via Trouw Laatste wijziging: 26 maart 2014, 15:55

Bekijk meer van

Rusland Oekraïne

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.