— donderdag 19 november 2015, 12:29 | 0 reacties, praat mee

‘NPO daalt als onmisbare factor’

ANP

De naamswijziging van NPO-zenders onder één merkparaplu heeft wat betreft 'onmisbaarheid' weinig zoden aan de dijk gezet, stelt het zogeheten European Institute for Brand management (EURIB). De wat het instituut de 'onmisbaarheidscore' noemt daalde bij NPO1 van 54 naar 37 procent, die van NPO2 naar 28 procent (was 37) en die van NPO3 van 37 naar 31 procent.

De NOS is in het onderzoek de meest onmisbare omroep, meteen score van 54 procent, gevolgd door RTL met een onmisbaarheid van 47 procent. De NPO als totaal is volgens net iets meer dan een derde (37 procent) van de ondervraagden onmisbaar.

De naamswijziging is volgens EURIB door de NPO te laat ingezet en op een moment toen de markt onder druk stond. Dat was onverstandig, aldus het instituut, dat ook adviseert over reputatiemanagement. Op de site van Broadcast Magazine staat het volledige overzicht van ‘onmisbaarheid’ voor Nederlandse omroepen, zenders en televisieprogramma’s opgesomd.

Bekijk meer van

Nederlandse Publieke Omroep

Praat mee

banner loopbaanontwikkeling NVJ

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.