— zaterdag 15 november 2014, 09:41

NOS boos op ANP om pr-campagnes

De NOS is niet blij met een bericht van het ANP, waarin het persbureau vertelt dat het tegen betaling pr-campagnes onder de aandacht kan brengen bij diverse media. De commerciële tak van het persbureau, ANPinOpdracht, stelt dergelijke campagnes ook bij het NOS Journaal onder de aandacht te kunnen brengen. Als voorbeeld geeft de NOS een reclame van theemerk Lipton, die in een reportage over de warmste dag van het jaar werden er beelden gebruikt van een watergevecht dat het merk had georganiseerd. NOS-directeur Jan de Jong vindt de boodschap onjuist en schadelijk voor de onafhankelijkheid van de NOS. “We gaan dit broodje aap-verhaal zo snel mogelijk uit de wereld helpen.” Het ANP geeft toe 'niet de gelukkigste woordkeus gemaakt te hebben'. Meer bij Follow The Money

Bekijk meer van

NOS Journaal NOS ANP

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.