word studentlid

— vrijdag 25 januari 2013, 08:46 | 0 reacties, praat mee

NDC helpt lokale nieuwssites

Lokale nieuwssites krijgen steun van de NDC mediagroep. 'NDC Hyperlokaal' is de naam van dit nieuwe project, waaraan 40.000 euro wordt bijgedragen door het Stimuleringsfonds voor de Pers. NDC Mediagroep gaat zelfstandig opererende lokale nieuwssites in technische en commerciële zin ondersteunen. Op die manier kunnen de sites zich nadrukkelijker richten op datgene waar ze goed in zijn: het brengen van lokaal nieuws. Met dit project wil NDC de continuïteit waarborgen van het lokale nieuwsaanbod - zowel reeds bestaande nieuwssites als nog op te richten nieuwssites - door het bieden van beproefde functionaliteiten voor de websites en het introduceren van een verdienmodel expliciet afgestemd op de lokale middenstand. De lokale nieuwssites blijven redactioneel volledig onafhankelijk en lopen geen financieel risico. Bij succes deelt NDC mee in de inkomsten. Laatste wijziging: 14 februari 2014, 11:59

Marten Blankesteijn, bedenker van ‘NDC Hyperlokaal’, over het project: “NDC mediagroep zag allerlei online concurrentie opduiken in het noorden. Dichtbij.nl, maar ook steeds meer mensen die vanuit hun zolderkamertje een lokale nieuwssite begonnen. Ik heb een rondje langs tientallen van die mensen gemaakt, en dat was geweldig. Ik heb bijvoorbeeld iemand gesproken die bij een pompstation werkt. Als hij een melding krijgt dat er ergens een aanrijding is dan meldt hij zich meteen ziek om als eerste ter plaatse te kunnen zijn. Die mensen zijn 7 dagen per week, 24 uur per dag met hun site bezig, vol enthousiasme, maar in die gesprekken hoorde ik steeds hetzelfde: het kost veel geld, ze waren te veel tijd kwijt met proberen wat advertenties te verkopen, wisten niet wat een reële advertentieprijs was, wilden eigenlijk wel een nieuwe site of een appje, enzovoort. En dat zijn nou net weer allemaal dingen waar NDC veel verstand van heeft. Dus die twee sterke punten gaan we nu combineren. NDC regelt de randzaken, zodat de journalisten goede verhalen kunnen schrijven”, aldus het artikel op Persinnovatie.nl.

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.