Naamsverandering voor RTL Nederland

RTL Nederland heet vanaf nu RTL. De naamsverandering van het moedermerk in Nederland gaat gepaard met een compleet nieuwe huisstijl, een brand story en de pay-off RTL ..EN ONTDEK.
Topman Bert Habets: “naast een duidelijke strategie helpt dit om ons in een druk (internationaal) concurrentieveld nog beter te onderscheiden en vanuit één duidelijk merk te communiceren met alle doelgroepen: adverteerders, zakelijke partners, (potentiële) werknemers en last but not least de consument.”
De schrijfwijze van de drie letters is identiek aan die van RTL Nieuws. Ze zijn geconstrueerd uit de afgeronde hoeken van de schermen waarop je de RTL-content kunt zien. Deze letters zijn het uitgangspunt van een rijke identiteit bestaande uit patronen en illustraties. Allemaal opgebouwd uit vier basisvormen afkomstig uit de letters van het logo. Bovendien maakt de huisstijl gebruik van een breed palet aan kleuren.
“De vormgeving is een knipoog naar Dutch Design en daarmee ook naar onze verbondenheid met Nederland,” aldus manager Corporate Communicatie & Merkstrategie Kim Koppenol.
Juridisch blijft RTL Nederland gehandhaafd. Meer bij RTL
Praat mee