— woensdag 18 maart 2015, 17:06 | 0 reacties, praat mee

Mediabedrijven werken samen in reclame

The Guardian, Financial Times, Reuters, CNN International en The Economist werken samen op het gebied van online advertenties om het op te nemen tegen Google, Facebook, Linkedin en Twitter. Dat meldt Business Insider. Het advertentienetwerk met de naam Pangea hoopt adverteerders te trekken doordat ze toegang biedt tot 110 miljoen lezers wereldwijd. Adverteerders kunnen met één transactie op alle aangesloten sites advertentieruimte inkopen. De bèta komt in april live. Uitgevers zoals The Guardian, met maandelijks 43 miljoen unieke bezoekers, kunnen adverteerders niet verleiden als ze moeten opboksen tegen grootheden als Facebook met 1,4 miljard unieke gebruikers per maand. Door samen te werken wordt die kloof hopelijk iets gedicht. Hoe de opbrengsten tussen de mediabedrijven wordt verdeeld is niet bekend gemaakt. Ook zouden er nog gesprekken gaande zijn met enkele andere mediabedrijven om mee te doe aan Pangea.

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.