“Media schetsen verkeerd beeld vrouw”
Media in Nederland schetsen een verkeerd beeld van de vrouw. Dat concludeert JAN Magazine!, dat ter gelegenheid van het 5-jarig bestaan een onderzoek liet uitvoeren onder 800 vrouwen. "Media schetsen soms een tobberig beeld van vrouwen. Ze zouden moeite hebben alle ballen in de lucht te houden en gebukt gaan onder het Grote Moeten", aldus de hoofdredacteur van JAN, Marie Nanette Schaepman. Schaepman over het door onderzoeksbureau RMI uitgevoerde onderzoek: "Hieruit blijkt dat de 30+-vrouw juist ongelofelijk tevreden is. Maar liefst 8 op de 10 vrouwen is trots op wat ze bereikt heeft in het leven. 78% is blij met haar relatie en de helft ziet er helemaal niet tegenop om ouder te worden!'
Werken is een prima oppepper voor het zelfbeeld. Vrouwen met een betaalde baan zien zichzelf als ambitieus en energiek, blijkt uit het JAN-onderzoek, terwijl niet-werkende vrouwen zich vaker onzeker voelen. JAN Magazine sprak over de resultaten met o.a. Heleen Mees (econome/juriste en publiciste), Hadassah de Boer (journaliste/televisiemaakster/presentatrice) en Marike Stellinga (chef-redactie economie van weekblad Elsevier en auteur van het boek De mythe van het glazen plafond). Vanaf 16 september ligt het jubileumnummer in de winkel.