e learning nvj

— dinsdag 27 november 2012, 11:21 | 0 reacties, praat mee

Koster en Brussen starten The Post Online

Mark Koster (ex De Pers) en Bert Brussen (ex-GeenStijl en De Jaap) zijn samen een nieuw journalistiek avontuur op internet gestart: The Post Online. The Post zal binnenkort nieuws en opinie brengen in tekst en video, en specialiseert zich op het gebied van lifestyle/entertainment, business en sport. Het bedrijf CampusTV van Koster, en de opiniesite De Jaap van Brussen zullen opgaan in The Post.

The Post wordt tevens een productiehuis, dat ook aan andere media content gaat leveren. Zo lopen er momenteel bijvoorbeeld gesprekken over content-uitwisseling met Nieuwe Revu. Ook bedrijven en instellingen kunnen gebruik maken van de diensten van The Post. Koster en Brussen praten ook met Jan-Jaap Heij van De Nieuwe Pers over de mogelijkheid om mee te gaan draaien in de nieuwe app die daar momenteel wordt gebouwd, waarop straks niet alleen een krant aangeboden wordt, maar ook een persoonlijk abonnement op journalisten ‘die er toe doen’.

Het zijn manieren waarmee ze gaan proberen om buiten adverteerders om geld te verdienen met internetjournalistiek. Koster: ‘We zijn natuurlijk gek dat we het doen, maar denken dat we geld kunnen verdienen. Gelukkig hebben we ook een investeerder gevonden die erin gelooft.’

Uit het uittreksel van de Kamer van Koophandel blijkt de geldschieter de investeringsmaatschappij van de Vereniging Veronica te zijn, die in 2010 nog het ANP kocht. Veronica was niet bereikbaar voor een reactie.

The Post moet voor het eind van het jaar ‘losgaan’, zegt Koster. De afgelopen weken nam hij een poule stagiaires en vier redacteuren aan.

Koster en Brussen, die elkaar nog kennen uit hun tijd bij Nieuwe Revu, staan uiteindelijk een website voor naar de veel aangehaalde en bewierookte Amerikaanse voorbeelden van The Huffington Post en The Daily Beast. Ambitieus, zeker in deze tijd. Maar, zegt Koster ‘Het is niet de tijd om somber voor je uit te staren en mee te simmen. Je moet juist nu toeslaan. Er is een grote behoefte aan kwaliteitsjournalistiek op internet.’

Bekijk meer van

Praat mee

nvj e-learning  artikel

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Marjolein Slats, waarnemend hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Sales

Karin Bais

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.