banner persveilig

— woensdag 9 mei 2018, 09:06 | 0 reacties, praat mee

Hogeschool Utrecht komt met masterstudie ‘Data Driven Design’

De Hogeschool Utrecht (HU) introduceert later dit jaar de masterstudie Data Driven Design. Het doel van de Engelstalige studie is "het ontwikkelen van aantrekkelijke concepten, producten en diensten op basis van en door interactie met data". Volgens de HU zitten bedrijven op een goudmijn aan data, maar ontbreekt het aan professionals die ze kunnen helpen het te benutten.

De Nederlands-Vlaamse accreditatieorganisatie (NVAO) heeft positief geoordeeld over de kwaliteit van de nieuwe opleiding. Er zullen in eerste instantie veertig studenten aan de master kunnen beginnen. Toelating vindt plaats op basis van een uitgebreid assessment, aldus de HU.

Hans de Clercq, directeur van het Instituut voor Media van Hogeschool Utrecht, zegt dat de master een brug wil slaan tussen creativiteit en datascience.

Op 12 juni aanstaande organiseert de HU een open avond voor geïnteresseerden. Een deeltijdvariant wordt momenteel ontwikkeld. Meer bij Hogeschool Utrecht

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.