Herontwerp Telegraaf ‘flinke workout’
Ontwerper Mario R. García heeft in een blogpost een tipje van de sluier opgelicht over zijn betrokkenheid bij het herontwerp van De Telegraaf, die de overgang van broadsheet naar tabloid gaat maken. Zijn bureau Garcia Media begeleidt ook de herziening van de digitale producten. Na een lezing tijdens het MediaFacts Congress - The Future of Publishing, werd hij volgens eigen zeggen benaderd met 'agressieve' vragen van journalisten die al een idee hadden wat hij moest antwoorden. García zegt dat het team bij de Telegraaf inderdaad uniek is, bedachtzaam waar het verandering betreft. "Maar dat waren de honderden kranten waar ik consultant was, ook", aldus García. De vormgeving, het DNA van de Telegraaf is wel 'ongewoon', stelt de ontwerper. "Ik zal niet ontkennen dat het heruitvinden van de Telegraaf een flinke workout op ontwerpgebied is. Maar het is wel een goede trainingsessie." Wanneer de krant 'om' gaat, is ook voor García niet duidelijk, omdat er simpelweg nog geen datum is gekozen. Meer bij Garcia Media