Flink hogere omzet voor RTL Nederland in eerste helft 2021
RTL Nederland heeft financieel gezien een goede eerste helft van het jaar achter de rug. Het bedrijf haalde in de eerste zes maanden een totale omzet van 253 miljoen euro. Dat is ruim 22 procent meer dan in dezelfde periode in 2020, toen de totale omzet in de eerste twee kwartalen uitkwam op 207 miljoen euro.
Met name de inkomsten uit advertenties liepen flink op bij RTL Nederland. Die steeg in de eerste twee kwartalen van 2021 met bijna 35 procent ten opzichte van de eerste helft van vorig jaar. Ook Videoland legde RTL Nederland geen windeieren. De streamingdienst kreeg er in een jaar tijd bijna 21 procent meer abonnees bij. De ruim 1,1 miljoen abonnees keken ook meer naar de programma’s op de streamingdienst: de kijktijd van Videoland steeg met bijna 12 procent.
“De eerste helft van 2021 was voor ons op financieel vlak positief”, aldus CEO Sven Sauvé in een reactie aan de pers. “Deze resultaten zijn voor ons een bevestiging dat een duidelijke strategie, teamspirit en het vermogen om te blijven innoveren cruciaal zijn om succesvol te opereren in een dynamisch en globaliserend medialandschap.”
Praat mee