DPG Media trekt stekker uit VIVA

UPDATE Het vrouwenblad VIVA houdt op te bestaan. Eind juli valt, na bijna vijftig jaar, de laatste editie van het magazine bij abonnees op de mat. Ook VIVAMama, Viva.nl en het VIVA Forum stoppen ermee.
Dat laat DPG Media weten in een persbericht. De uitgeverij noemt dalende oplagen en bereik, vooral bij print, als reden en zegt zich vooral te willen focussen op de meest succesvolle merken binnen zijn magazine-portfolio. Medewerkers van VIVA zijn woensdag geïnformeerd en ook de Ondernemingsraad van DPG Media is ingelicht.
DPG Media schrijft in zijn persbericht dat de mediaconsumptie van jonge vrouwen steeds meer digitaal en versnipperd plaatsvindt. “Om rendabel en duurzaam te groeien binnen deze doelgroep brengt DPG Media focus aan en gaat Flair deze jonge vrouwen optimaal (online) bedienen.”
“Na jaren vol relevante, vernieuwende, taboedoorbrekende verhalen heeft VIVA echt bijgedragen aan de ontwikkeling van de jonge Nederlandse vrouw”, aldus hoofdredacteur Debby Gerritsen. “Het doet me vanzelfsprekend pijn om met ons team, de freelancers en onze fans het licht uit te moeten doen.”
De laatste editie van VIVA verschijnt op 20 juli. Een week later, op 27 juli, verschijnt de laatste editie van VIVA MAMA. Het bekende VIVA forum gaat op 2 augustus op slot. Topics en reacties op het forum blijven tot januari 2022 bewaard, maar worden daarna verwijderd. Meer bij VIVA
Praat mee
1 reactie
Joost, 16 juni 2021, 22:22
Vele DPG Media titels zullen nog volgen komende. Slechte journalistiek, privacy klanten niet respecteren en klantonvriendelijk daarmee schop met het anno nu niet meer ver.
@Geenstijl voor jullie geldt punt 2 ook.