persveilig seminar

— dinsdag 1 augustus 2017, 08:57 | 0 reacties, praat mee

‘Digitaal adverteren werkt niet’

Procter&Gamble, een van de grootste adverteerders ter wereld, heeft het afgelopen kwartaal 100 miljoen euro minder uitgegeven aan digitale advertenties. En dat had nauwelijks gevolgen voor de verkopen, digitaal adverteren werkt volgens P&G niet, zegt het bedrijf in The Wall Street Journal. Laatste wijziging: 1 augustus 2017, 09:00

Het Amerikaanse bedrijf, bekend van Pampers, Gillette, Dash en Oral-B, is een van de grootste adverteerders ter wereld. De stappen die het bedrijf zet, worden dan ook scherp gevolgd en als trendsettend gezien in de advertentiewereld. Volgens het Amerikaanse MediaRadar, een advertentie-onderzoeksbedrijf uit New York, heeft P&G 41 procent van de digitale advertentie-uitgaven van dit jaar geschrapt.

Het bedrijf laat weten schoon genoeg te hebben van een digitale advertentiewereld waarin computers nepclicks genereren en advertenties op dubieuze websites te zien zijn maar onzichtbaar blijken voor de ware consumenten.

Volgens de Amerikaanse adverteerdersorganisatie ANA verliezen adverteerders wereldwijd dit jaar 6,5 miljard dollar doordat digitale advertenties geen effect hebben. 9 procent van de online advertenties en 22 procent van de online videoadvertenties blijkt volgens ANA frauduleus. Meer bij RTL Z

 

 

Bekijk meer van

Procter&Gamble;

Tip de redactie

Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.