De Persgroep koopt Humo en Story

De Persgroep neemt de weekbladen Humo, Story, TeVe Blad en het maandblad Vitaya over van Sanoma Media Belgium. De deal werd bekendgemaakt door beide uitgeverijen. Een overnameprijs is niet bekendgemaakt. De Persgroep heeft al vier magazines in portefeuille: Dag Allemaal, TV Familie, Goed Gevoel en Joepie. Het mediabedrijf neemt deze vier titels over van Sanoma "omdat ze goed aansluiten bij de nieuws- en entertainmentmedia die we al in huis hebben. We kennen die markt", zegt Koen Verwee, CEO van De Persgroep Publishing. Bovendien liggen er mooie kansen om met sterke titels succesvolle digitale media te bouwen. Daar gaan we werk van maken, samen met onze nieuwe medewerkers."
Ook de 65 personeelsleden en medewerkers van de betrokken bladen gaan namelijk mee naar De Persgroep, maar het is nog onbekend of ze allemaal kunnen blijven. Volgens De Tijd liet De Persgroep-topman Christian Van Thillo vorig jaar weten dat bij een mogelijke overname van bepaalde merken van Sanoma ‘saneringen onvermijdelijk zijn’.
Met de verkoop van de weekbladen gaat Sanoma zich nu richten op de vier sterke merken Flair, Libelle, Story en Feeling. De focus ligt door deze verkoop nu volledig op de domeinen Vrouwen en Home&Deco.
De Belgische mededingsautoriteit moet nog wel akkoord gaan met de overname.
Praat mee