De Pers scherpt doelgroep aan
Dagblad De Pers staakt definitief de zaterdageditie en zal zich vanaf september richten op een kerndoelgroep van "hoogopgeleide professionals van 25 tot 49 jaar". De krantenformule, oplage en distributiemix wordt daar op afgestemd. Dat zijn in het kort de belangrijkste wijzigingen waarmee De Pers meer adverteerders en lezers wil trekken. Een proef met een eenmalige 'De Financiële Pers' leverde zo veel positieve reacties op, dat is besloten dat er meer aandacht komt voor economie, finance en arbeidsmarkt. De Pers zal verder "op hoofdlijnen" hetzelfde blijven. De zaterdageditie bleek moeilijk tegen aanvaardbare kosten te maken: de beoogde doelgroep zit niet op kantoor en er is nauwelijks woon-werkverkeer in het weekend.
Praat mee
6 reacties
Paul, 11 juli 2008, 09:33
Er is nauwelijks woon-werkverkeer in het weekend. Goh, wat een verrassing.
Micha Kat, 11 juli 2008, 10:20
Tip voor Ben Rogmans:
Is het niet handiger om je niet in eerste instantie te richten op (gaaaaaaaaap) een doelgroep van ‘hoogopgeleide professionals van 25 tot 49 jaar’ maar op het brengen van goede journalistiek? Raar dat je daar niets over zegt. Of nou ja, iet zo raar, want daar kies je gewoon niet voor. Je kiest voor meelopen met de macht en marketing. Ik weet 100% zeker dat die ‘formule’ NUL KOMMA ZERO succes en soelaas zal bieden. Er is namelijk maar een weg te gaan naar succes: kwaliteit, onafhankelijkheid en eerlijkheid. De Pers en jij bezit geen van drieen. Je liegt en bedriegt en die houding leidt ALTIJD naar de ondergang, zelfs als je Ben Rogmans heet en ‘journalist van het jaar’ bent. Dat ik met iedereen ruzie zou krijgen interesseert me GEEN FLUIT. Ik sta voor onafhankelijke journalistiek en anders hoeft het niet. Ga ik wel patat bakken.
Bas, 11 juli 2008, 13:05
Micha, knap weer hoe je van een reactie op een bericht over De Pers een onderstreping van je eigen voortreffelijkheid weet te maken!
Tom, 11 juli 2008, 13:34
Micha Kat wat ben je toch een ongelooflijke zeikerd. De Pers vind ik een verademing tenopzichte van die andere gratis shit kranten. Interessante verhalen. Het accent op economie vind ik een goede zet.
Ben Rogmans, trek je niets aan van die ruziezoeker en maak gewoon een mooie krant. Ik moet wel zeggen dat ik de zaterdageditie niet denderend vind.
Ed, 11 juli 2008, 13:35
Jammer. Met veel plezier gelezen. Hopelijk nog heel lang de werkdag-edities.
Rob, 11 juli 2008, 13:39
@Micha Kat: Gooi de frieten maar in het vet!