— zondag 6 november 2016, 14:10 | 0 reacties, praat mee

De opwinding voorbij

De verkoop van slimme horloges is in het derde kwartaal van 2016 met ruim 51 procent afgenomen, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit onderzoek van de International Data Corporation (IDC), dat cijfers van de vijf grootste smartwatch-makers bekeek.

Apple is marktleider maar ontkomt evenmin aan een flinke dip. De cijfers lijken te bevestigen dat het smartwatch-nieuwtje eraf is. Een aantal fabrikanten komt nog met nieuwe modellen, maar volgens IDC-analist Jitseh Ubrani is duidelijk dat de horloges simpelweg geen brede doelgroep hebben gevonden. ‘Fabrikanten richten zich daarom nu vooral op fitness, omdat dat het eenvoudigst is.’ Ubrani denkt dat als horloges zelfstandiger kunnen opereren – nu is een mobiele telefoon vaak nog vereist – het marktaandeel nog kan groeien. De tijd zal het leren.

ICD: Smartwatch Market Declines –
tek.st/9j

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.