Content en digitale activiteiten verhogen omzet RTL Group

RTL Group heeft in de eerste negen maanden van het jaar zijn opbrengsten opgekrikt. Voor die groei leunde het mediaconcern voornamelijk op eigen geproduceerde shows en series en digitale activiteiten.
In de eerste negen maanden van dit jaar stegen de inkomsten uit content met 16 procent naar 1,2 miljard euro. Opbrengsten uit onlineactiviteiten stegen met 14 procent tot 755 miljoen euro.
Die compenseerden gedaalde inkomsten uit advertenties op Duitse en Nederlandse zenders. Ook de inkomsten uit uitzendactiviteiten daalden met 2 procent tot 3,1 miljard euro.
Alles bij elkaar zette RTL een omzet van bijna 4,6 miljard euro in de boeken. Daarmee groeide het bedrijf op eigen kracht, dus zonder invloed van overnames of afstotingen, met 3,5 procent.
Voor 2019 blijft RTL Group verwachten dat de totale omzet gematigd, tussen de 2,5 en 5,0 procent, zal groeien, exclusief wisselkoerseffecten, terwijl de EBITA vóór herstructureringskosten matig, eveneens tussen 2,5 en 5,0 procent, zal dalen vanwege hogere investeringen in programmering en VoD-diensten. Meer bij RTL Group
Praat mee