CNN-anchor Campbell Brown naar Facebook

Facebook heeft CNN-nieuwslezer Campbell Brown aangetrokken als het nieuwe hoofd van de afdeling die samenwerking met nieuwsorganisaties coördineert. Brown kondigde aan nieuwsbedrijven te willen helpen om effectiever met Facebook om te gaan en het bereik op het platform te vergroten.
“We zien momenteel een enorme transformatie in de nieuwsmarkt - zowel wat betreft de wijze waarop mensen het nieuws consumeren en in de manier waarop verslaggevers het nieuws verspreiden”, aldus Brown.
New York Magazine schrijft dat Browns aanstelling vooral interessant is omdat ze zich juist niet redactioneel met de journalistieke uitdagingen van Facebook gaat bezighouden, maar puur met business development.
De rol die Facebook speelt in het verspreiden van nepnieuws - en waar eigenlijk een hoofdredacteur of ombudsman zou moeten worden aangesteld, aldus New York Magazine - staat niet ter discussie. Ook is het volgens New York een teken aan de wand dat Facebook een televisiejournaliste heeft ingehuurd.
Het platform zou meer met live video en televisie willen doen, waarbij de expertise van Brown (die voor CNN ook bij NBC werkte) goed van pas komt. Meer bij New York Magazine
Praat mee