e learning nvj

— vrijdag 7 juli 2017, 12:47 | 0 reacties, praat mee

BNNVARA nu echt als één merk bij programma’s

© ANP

Vanaf de start van het nieuwe televisieseizoen na de zomer gaat fusieomroep BNN-VARA zich als één merk presenteren: BNNVARA, zonder tussenstreepje. Een logische stap waar de tijd rijp voor is, meldt algemeen directeur Gerard Timmer bij Spreekbuis. Laatste wijziging: 7 juli 2017, 12:59

Dat betekent dat het typische VARA-programma Kassa en #BOOS van BNN straks allebei worden uitgeserveerd als BNNVARA. Het wordt echt één merk, aldus Timmer.

Toen de fusieomroep ontstond in 2014 is uitdrukkelijk besloten beide merken, BNN en VARA, twee merken te blijven voeren voor radio, televisie en internet.

Timmer benadrukt dat er niet lichtvaardig voor één merknaam is gekozen. “Bij de fusie hebben we gezegd: laten we nou eerst maar eens kijken hoe die samenvoeging en samenwerking binnen het bedrijf gaat. Dat loopt prima, dus kunnen we een volgende stap zetten. Maar de echte aanleiding lag in het feit dat we merkten dat de merknamen BNN, VARA, VARA-BNN en BNN-VARA steeds vaker door elkaar gebruikt werden, door het publiek en door andere media. Dat komt een heldere communicatie over je merk niet ten goede. De afgelopen jaren zijn er bovendien meer nieuwe spelers in de mediawereld gekomen. Het leidt er allemaal toe, dat we ons steviger willen positioneren met één helder merk. Wij hebben hier uitvoerig over gepraat met alle belanghebbenden, zoals de leden, onze medewerkers, de Raad van Toezicht en de Ondernemingsraad. We hebben ook extern onderzoek laten doen naar de beleving van de merken BNN en VARA, welke waarden mensen daaraan koppelen. Die bleken voor beide merken al heel dicht bij elkaar te liggen. Alle stakeholders konden zich in de keus voor één merk uiteindelijk goed vinden. Het is er ook tijd voor.”

Tegelijk met het nieuwe merk zal BNNVARA op 24 augustus in de studio van het eigen pand op het Hilversumse Media Park ook een nieuwe huisstijl presenteren.

Bekijk meer van

Gerard Timmer BNNVARA BNN-VARA

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.