Bijna duizend abonnees voor eLinea
Als het de online kiosk een beetje meezit, dan mag eLinea later deze maand zijn duizendste abonnee verwelkomen. Dat bevestigt eLinea-directeur Michel Suijkerbuijk desgevraagd aan Villamedia. De mijlpaal komt volgens hem later dan eLinea had gewild. “Het stelt nog niet zo veel voor, maar de groei zit erin. Van amper 20 betalende abonnees begin dit jaar zijn we in juni gegroeid naar 100 en in september naar 200.” eLinea telt in totaal zo'n 20.000 gebruikers. Toch moet de online kiosk het volgens Suijkerbuijk vooral hebben van de abonnementen. “De omzet uit losse artikelen is bijna verwaarloosbaar klein ten opzichte van de omzet uit de all you can read-abonnementen: circa 1 procent versus circa 99 procent van de totale omzet.” Hoewel de cijfers laag zijn heeft Suijkerbuijk goede hoop voor de toekomst. “De groei in abonnementen kon pas op gang komen nadat het contentaanbod voldoende groot en aansprekend was geworden. Nu we meer content hebben gaan we ons meer toeleggen op marketing.”