AutoWeek komt met iPad app
AutoWeek lanceert voor 2,99 euro een app voor de iPad. De app biedt nieuws, tests, foto’s, video’s, reviews en een database met specificaties van ruim 50.000 modellen. De iPad app is naast de website, mobiele site, iPhone app en 'het moederschip' het wekelijkse magazine een aanvulling op het portfolio van AutoWeek. De app bestaat uit twee onderdelen: een gedeelte met nieuws, tests, reviews en video’s, gebaseerd op de content van de website. Deze informatie is na het downloaden van de app altijd beschikbaar. Maar daarnaast kan ook wekelijks de nieuwste iPad-editie van AutoWeek worden gedownload. "De wekelijkse iPad-editie van AutoWeek is geen verzameling van PDF-pagina’s van de printeditie. De nadruk ligt veel meer dan in het magazine op rij-impressies en tests, aangevuld met artikelen die niet altijd in het papieren magazine van die week staan", laat de redactie weten.
Tonie Broekhuijsen, hoofdredacteur AutoWeek: “AutoWeek is altijd de eerste geweest op het gebied van digitalisering. Met de website, video’s, met mobiele sites, de iPhone-app en nu dus de iPad-editie. De verrijking van de iPad draait naar mijn idee vooral om het beeld. Op het prachtige scherm komen foto’s en video’s een factor tien beter uit dan in het magazine. In de iPad-edities van AutoWeek zul je zien dat we van die extra dimensie veel gebruik gaan maken.”