Amayzine lanceert print magazine
Het online lifestyle magazine Amayzine bestaat drie jaar en viert dat verrassend met print. Vandaag presenteert founder en hoofdredacteur May-Britt Mobach het eerste nummer van het tweemaandelijkse Amayzine Magazine. Met veel mode en lifestyle – Yfke Sturm, opvolgsters van Doutzen, catwalkoverzichten en zomermode – op 200 pagina’s papier. ‘Het is een magazine waarmee je je armspieren kunt trainen, zo dik is het. Gedrukt op het mooiste papier én met een split run cover’, zegt Mobach, die eerder werkte voor bladen als La Vie en Rose, Pink Ribbon Magazine en Marie Claire.
Print in tijden van online, het is veel logischer dan het klinkt, vindt Mobach. ‘Ik zie Amayzine.com als onze prêt-à-porter-collectie, je dagelijkse dosis aan alles wat je niet per se nodig hebt, maar wat je leven wel leuker maakt. Het print magazine is de couture, een pronkstuk waar uren, dagen, weken met heel veel liefde aan is gewerkt.’
Amayzine Magzine ziet ze dan ook als een ode aan print. ‘Lay-out en design heeft op Amayzine.com altijd prioriteit gehad, in een print magazine kun je nog meer uitpakken en samenwerken met de beste fotografen, zoals Dirk Kikstra en Liselore Chevalier, modellen en stylisten.’
Naast de lancering van het magazine viert Amayzine haar driejarig bestaan vanavond met een feest in de Westerkerk in Amsterdam, waar de Look of the Year Awards worden uitgereikt, en de 17 grootste fashion influencers in modeland bekend worden gemaakt.
Amayzine is vanaf vandaag te koop op 3600 verkooppunten in Nederland, kost €4,99 en verschijnt zes keer per jaar. www.amayzine.com
Praat mee