PersVeilig

— woensdag 9 december 2015, 16:26 | 0 reacties, praat mee

AD gaat experimenteren met betaalmuur

Pixabay / CC0

Het Algemeen Dagblad gaat in het nieuwe jaar op zijn website experimenteren met een betaalmuur. Dat meldt AD-hoofdredacteur Christiaan Ruesink tegenover Persinnovatie. De betaalmuur (die Ruesink stelselmatig 'knuffelmuur' noemt) hoort bij de digitale vernieuwingen die het AD doorvoert om zijn online-tak weer 'up to date' te krijgen. In 2016 gaat de website van de krant drastisch veranderen, een proces dat een hele tijd terug al in gang is gezet. Laatste wijziging: 9 december 2015, 16:35

De betaalmuur wordt niet in één klap opgetrokken worden, maar wordt geleidelijk geïntroduceerd. Bezoekers mogen wel eerst een preview bekijken voordat ze een stuk moeten afrekenen, zoals onder andere ook bij de Volkskrant gebruikelijk is. Hoe de nieuwe website er precies uit gaat zien is nog niet bekend.

Ook de sites van de zeven voormalig Wegener-kranten zijn volgens Ruesink toe aan een nieuw jasje. Zij zijn in 2017 aan de beurt.

Bekijk meer van

Algemeen Dagblad

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.