Abonnee- en omzetgroei bij New York Times dankzij digitale abonnementen
The New York Times heeft in het tweede kwartaal van dit jaar het aantal abonnementen flink zien groeien. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, kwamen er 669.000 abonnees bij. In totaal heeft het Amerikaanse nieuwsmedium nu 6,5 miljoen betalende abonnees.
De groei is met name digitaal gedreven. Waar het aantal printabonnees licht terugliep, steeg het aantal personen dat zich op de digitale krant abonneerde met 493.000. De rest van de nieuwe aanwas heeft een abonnement afgesloten op een van de andere digitale producten van de krant.
Een stijgend abonneebestand zorgt logischerwijs ook voor een hogere omzet. In de eerste helft van 2020 lag de omzet van The New York Times 37 miljoen dollar hoger dan in dezelfde periode een jaar eerder. De omzet steeg van 542 naar 579 miljoen dollar.
Ook die omzetstijging is digitaal gedreven. Tussen de eerste helft van 2019 en dezelfde periode dit jaar, brachten digitale abonnees 53 miljoen dollar meer in het laatje. De digitale groei overstijgt de terugloop aan inkomsten uit print. De papieren krant en andere offline diensten van de krant, brachten in de eerste helft van dit jaar 16 miljoen dollar minder op.
Ondanks die goede cijfers zag The New York Times wel zijn operationele winst teruglopen. Waar hij in het tweede kwartaal van 2019 nog 37,9 miljoen dollar bedroeg, zakte de operationele winst in Q2 van dit jaar naar 28,8 miljoen dollar. Meer bij Business Wire
Praat mee