word studentlid

— vrijdag 6 december 2013, 08:30 | 0 reacties, praat mee

‘Doorstart-up’ voor Bright

Veen Media trok eind vorige maand de stekker uit de papieren versie van Bright. Maar techies hoeven niet te treuren: het magazine over digital lifestyle gaat op eigen houtje verder als het digitaal magazine Bright Ideas. Laatste wijziging: 17 april 2014, 15:55

Een ‘doorstart-up’, noemt hoofdredacteur Erwin van der Zande die stap van papier naar digitaal. Acht jaar geleden stond hij samen met uitgever Oscar Kneppers aan de wieg van de titel. ‘Het is echt mijn kindje. Dus toen Veen aangaf het tijdschrift te stoppen, stond ik voor een tweesprong: ga ik dit opgeven of niet?’ De conclusie na een lang weekend nadenken: Bright moet doorgaan, ook al liep de oplage van het tijdschrift de afgelopen jaren terug van 10.000 naar net boven de 5000. ‘We zijn sowieso al voor een groot deel digitaal. Online bereiken we iedere maand een kwart miljoen mensen. Dat willen we verder gaan uitbouwen met onze digitale titel.’

Hoe die er precies uit gaat zien is nog niet bekend. Het digitale tijdschrift verschijnt of als app voor smart­phones en tablets of als web-app. De insteek van Bright Ideas wordt hoe dan ook wat anders dan die van zijn papieren voorganger. ‘We gaan ons meer richten op opinie en duiding, dan op nieuws.’ Als hoofdredacteur is Van der Zande het enige redactielid (van de twee) die meeverhuist naar de nieuwe titel. Een uitdaging, noemt hij het. ‘Ik heb al eens de jeuk gehad om iets voor mezelf op te gaan zetten. Uiteindelijk koos ik er toch voor mijn energie in Bright te blijven steken. Nu biedt die kans zich noodgedwongen opnieuw aan en ga ik ervoor. Ik heb er het volste vertrouwen in dat Bright op eigen benen kan staan.’

Bekijk meer van

Bright

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.