Ziggo: ‘Geen verplichte reclameblokken’

Kabelaar Ziggo heeft geen plannen om abonnees die via harddiskrecorders uitgestelde televisie kijken, te verplichten om reclameblokken uit te zitten. Emerce onthulde zulke voornemens. Marcel Nijhoff, lid van raad van bestuur van Ziggo, stelde tegenover het blad: "De steeds langere reclameblokken kunnen bij het terugkijken makkelijk worden weggezapt en op de lange duur kan dat de omroepen flink wat inkomsten gaan kosten. Wij overwegen dan ook om kijkers voortaan verplicht reclame voor te zetten, die ze niet kunnen onderbreken." Woordvoerder Gradus Vos van Ziggo stelt dat de uitspraken uit context zijn gebruikt. Het gesprek ging over iets anders: de mogelijkheid om content om reclamevrije content te financieren met extra abonnementskosten of pay-per-view. Wie daar geen geld voor over heeft, zou mogelijk geen gebruik kunnen maken van uitgesteld kijken, aldus Vos. De oplossing zou kunnen liggen in een niet over te slaan reclameblok aan het begin, de zogeheten pre-roll die nu al op websites populair is. "Echter, dit is niet iets dat Ziggo zou initiëren of aanbieden. Het zal een bewuste keuze van de contentaanbieders moeten zijn. Ons belang is dat onze klanten deze content zonder extra kosten kunnen blijven zien", aldus Vos.
Praat mee
1 reactie
MvS, 1 juni 2011, 10:58
Hoe lang duurt zo’n pre-roll? Als ‘t i.t.t. YouTube een paar minuten duurt dan gaan we toch fijn naar de keuken om wat in te schenken? Of naar de wc om ruimte te maken voor dat drankje?
Dat, en ik denk dat een groeiende groep mensen zo onderhand immuun aan het worden is voor reclame..
Tja, de toekomst is somber.. :)