Van Steijn: plannen TMG ‘onverstandig’
UPDATE In een interview met zakenblad Quote noemt oud-TMG-topman Cees van Steijn de eerder deze week aangekondigde plannen om onder meer digitale merken als Geenstijl en Relatieplanet af te stoten "niet verstandig". Volgens Van Steijn is het beter om in te zetten op maximeren van bereik voor TMG-merken. "Van dat pad wordt afgeweken", aldus Van Steijn. De merken kunnen elkaar verkeer opleveren, stelt de oud-topman. Hij verwijst naar diensten als Twitter en Instagram. Die grote partijen zijn zelf niet bijster winstgevend, maar cruciaal voor het verkeer naar ander materiaal. "Op kleinere schaal zou je dat ook van GeenStijl of Dumpert kunnen zeggen. Die microkosmos van elkaar versterkend verkeer is relevant voor de merken die je positioneert. Dat moet je niet opgeven", aldus Van Steijn. NRC Handelsblad sprak [Blendle-link] met de huidige topman Geert-Jan van der Snoek, die geen traan laat om digitale initiatieven "die niks bijdragen". Met "heel veel digitale dingetjes" moet je volgens Van der Snoek gewoon durven stoppen. "Maar eerst bekijken we alle opties. Het zou best kunnen dat we Relatieplanet ook in België gaan aanbieden. Voor GeenStijl geldt: er is geen enkele synergie met de andere redacties binnen TMG. Moeten we daar dan nog mee doorgaan?"