Tijdschriftenschap te onoverzichtelijk
De kiosk puilt uit. Lezers kunnen niet vinden wat ze zoeken en haken af. Het tijdschriftenschap moet beter worden ingericht, vinden de distributeurs. Een gratis mascara bij een damesblad of een stuntprijs van slechts 1 euro. Tijdschriften proberen elkaar te overschreeuwen om aandacht te krijgen van de lezer. Het is dringen in het schap, want jaarlijks verschijnen gemiddeld vijftig nieuwe tijdschriften. Het gevolg? De consument kan door het grote aanbod en de acties niet meer vinden wat hij zoekt en haakt af. Bij Aldipress, met zo’n vijfhonderd titels zoals Libelle, Margriet, Nieuwe Revu en VT Wonen en in omzet de grootste distributeur van tijdschriften in Nederland, vinden ze dat het schap moet worden aangepast. Het bedrijf wil de schappen voortaan verdelen in vier duidelijke, met bordjes gemarkeerde segmenten: vrouw, man, jeugd en hobby/vrije tijd. Ook wil Aldipress minder titels per meter in het schap plaatsen, zodat de consument meer overzicht krijgt. Lees meer bij NRC