‘Sanoma let op de kleintjes’
Sanoma CEO Dick Molman heeft maandagmiddag in Hoofddorp de vijfde Media Parade geopend. In zijn toespraak liet hij weten dat ook Sanoma in de huidige economische omstandigheden op de kleintjes moet letten. De crisis heeft "snel en fors deuken in de omzet geslagen". En dat heeft tot gevolg dat er 'sneller afscheid genomen moet worden’ van titels die niet voldoende bijdragen aan de winst van het bedrijf. De afgelopen weken werd al bekend dat Sanoma stopt met de uitgaven GTO Automagazine en Get in Shape. Eind vorig jaar werd de stekker uit onder meer Triv, Celebrity en Midi getrokken. Toch is er volgens Molman vooralsnog geen reden tot somberen: "We zijn nog helemaal 'in control' en fundamenteel gezond. En dat is een goede mededeling". De Media Parade (voorheen Bladenmakersweek) is een vierdaags evenement met workshops, speeddates, lanceringen, wedstrijden, discussies en presentaties voor collega's, relaties en adverteerders van Sanoma Uitgevers.