De Mönnink topman Sanoma Nederland
Peter de Mönnink, 50, is benoemd als CEO van Sanoma Media Netherlands per 1 januari 2014. Hij volgt Dick Molman op, die eerder bekend maakte per 1 november vertrekken. De Mönnink wordt lid van Sanoma’s Executive Management Group. De Mönnink is op dit moment CEO van Reed Business Nederland & Reed Business International en Reed Construction Data (US/Canada).
‘Sinds de overname van SBS Broadcasting is Sanoma in Nederland het grootste mediabedrijf. We zijn het enige mediahuis met een breed portfolio met sterke digitale en mobiele media, TV, tijdschriften en events. Onze volgende stap is om het portfolio te transformeren zodat het geheel groter wordt dan de delen. Dit doen we door innovatieve digitale en multichannel oplossingen uit te bouwen en te ontwikkelen, waarbij we ons richten op onze sterkste merken en de wensen van onze klanten’, zegt Harri-Pekka Kaukonen, President & CEO van de Sanoma Group.
Peter de Mönnink werkt sinds 1998 bij Elsevier. Hij is begonnen als Product Manager en heeft vervolgens verschillende leidinggevende posities bekleed, waardoor hij specialistische media- en functionele kennis combineert met de nodige managementvaardigheden.
In zijn rol als Global Chief Strategy & Internet was hij eindverantwoordelijk voor het ontwikkelen van het digitale portfolio van Reed Business. In zijn huidige rol als CEO van Reed Business Nederland & International geeft hij leiding aan een groot en dynamisch mediaportfolio in verschillende landen.
Praat mee