Oplage kranten daalt met 5,5 procent
De totale oplage van de Nederlandse dagbladen is in het vierde kwartaal van 2008 gedaald met 5,5 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2007. Dat blijkt uit HOI-cijfers van het Instituut voor Media Auditing. In totaal werden in het laatste kwartaal van vorig jaar 4.904.029 dagbladen verspreid. Daarvan waren 3.606.701 betaalde kranten en 1.297.328 gratis dagbladen. Meer bij Z24
Praat mee
5 reacties
Micha Kat, 31 maart 2009, 20:22
En voor is zoveelste keer zijn het de ‘kwaliteitskranten’ die de grootste verliezers zijn, opnieuw aangevoerd door NRC Handelsblad. Deze krant heeft onder de Belgische eigenaren thans geen enkele toekomst meer en wordt naar wij moeten hopen zo snel mogelijk geliquideerd. Dat zou het verdiende loon zijn na alle leugens en manipulaties van de laatste tien jaar.
Erik de Hond, 31 maart 2009, 21:15
NRC is veruit de beste krant van Nederland. Juist een reactie als die hierboven is tekenend. Het morele verval zit hem niet bij de kranten, maar bij de mensen die niet meer geinformeerd willen worden en liever af gaan op GeenStijl.
Micha Kat, 1 april 2009, 03:57
@Erik
Ken je de feiten rond NRC Handelsblad?
Mag ik je wijzen op mijn boek Lux, Libertas en Leugens uit 2004 waarin wordt aangetoond dat NRC de lezer structureel bedriegt en beliegt?
Zie ook:
http://www.nrcombudsman.nl/artikel/229/nrc-onder-jensma-de-feiten-rond-folkert.html
Hugo Hooijkaas, 1 april 2009, 11:20
De kwaliteitskranten, waaronder NRC Handelsblad hebben het juist jarenlang relatief goed gedaan ten opzichte van de regionale kranten. Verder heeft de NRC buitengewoon veel succes geboekt met NRC Next.
Micha Kat is een gefrustreerde ex-medewerker van NRC Handelsblad, die nu zelfs de beschuldiging van de Amerikaan Bruce Bawer aan de krant serieus nam. (Bawer zegt dat het commentaar van de NRC van 6 mei 2002 Volkert van der Graaf heeft aangezet tot de moord op Fortuyn, wat praktisch onmogelijk is doordat de NRC ‘s avonds verschijnt.)
Micha Kat, 1 april 2009, 11:56
@Hugo
Beste Hugo, NRC verschijnt niet ‘s avonds. In de grote steden ligt hij vaak om 15:00 uur al in de schappen. Ruin drie uur voordat Fortuyn werd vermoord. Folkert Jensma voerde ter eigen verdediging hetzelfde argument aan, maar ten onrechte. Ik heb toen nog honend moeten constateren dat ‘de hoofdredacteur blijkbaar niet eens weet hoe laat zijn eigen krant uitkomt’. De feiten liggen nu eenmaal allemaal aan mijn kant. Dat moge alleen al blijken uit het feit dat elke keer weer het ‘gefrustreerde medewerkers-argument’ van stal wordt gehaald, een variant op het kill the messager-principe. Verder nog iets?