NRC neemt DeLUXE op de schop

NRC Media gaat DeLUXE, de bijlage bij de weekendeditie van NRC vanaf 30 april restylen. Er wordt een nieuwe redactionele formule over het magazine gelegd en het verschijningstempo wordt maandelijks. Het doel, bedienen van "millennials tot hun ouders die zich bewegen in een vijver van intelligente luxe" [sic], blijft staan. Intelligente luxe betekent zoveel als redactionele achtergrondverhalen over de mensen achter producten en merken.
Er komt eind april een vaste culturele lifestyle-inhoud, meldt de uitgeverij. Thema’s mode, interieur & design, reizen, kunst, watches & jewellery, beauty & wellness, automotive en culinair krijgen maandelijks aandacht.
Toen DeLUXE werd gelanceerd, werd voor het luxe gevoel gekozen voor een groot formaat op glimmend papier. De uitgever zegt dat het gevoel van luxe in 2016 definieert op een kleiner formaat, “met papier van dezelfde kwaliteit of iets witter”. Typgrafie en fotografie blijven belangrijke onderdelen van het magazine.
Praat mee