Nieuwe contentmanager voor NRC XTR

Henk van den Einden gaat per 1 mei aan de slag als contentmanager bij NRC XTR. Daar gaat hij wensen van klanten vertalen naar creatieve concepten. XTR is de branded contenttak van NRC Media. Binnen de afdeling worden commerciële bijlagen gerealiseerd. NRC XTR maakt onder andere branded content voor Deloitte, ONVZ, XS4All en Vodafone Zakelijk.
Van den Einden is afkomstig van De Persgroep, waar hij de afgelopen twee jaar en drie maanden contentmanager was voor De Ondernemer. Sinds enkele maanden was hij daar naast de online uitingen ook verantwoordelijk voor de offline tak. “Maar toen ik de vacature voor deze functie voorbij zag komen, kon ik hem niet laten schieten”, zegt hij tegen Villamedia. “Ik zat goed op mijn plek, maar zag met deze functie meer mogelijkheden om mezelf te verbeteren.”
In zijn nieuwe functie gaat Van den Einden wensen van klanten vertalen naar creatieve concepten. “De partners waarvoor NRC XTR werkt zijn stuk voor stuk organisaties met een goed verhaal. Aan mij de eer om hun verhaal goed voor het voetlicht te brengen. Wat mij erg aanspreekt zijn de hoge kwaliteitseisen die gelden bij NRC XTR. Dat heeft uiteraard hetzelfde lezerspubliek als NRC en nrc.next. XTR-producties moeten voor die lezers relevant zijn.”
Van den Einden was in het verleden onder andere coördinerend eindredacteur bij Volkskrant Magazine, hoofdredacteur bij Total Identity, chef eindredactie bij Nieuwe Revu en specialist digitale transitie bij Tijdschrift.nl.
Praat mee