— donderdag 27 maart 2008, 09:01

Media Markt experimenteert met reclame

De Duitse elektronicaketen Media-Saturn (hier bekend van de Media Markt) doet een grootschalig onderzoek naar de effecten van reclame. Het bedrijf heeft in februari fors minder geadverteerd en kijkt nu welke invloed dat heeft gehad op de omzet. Media-Saturn gaf in februari 60 procent (zo'n 14 miljoen euro) minder uit aan promotie. Volgens het Duitse vakblad LebensmittelZeitung zou het effect groot zijn geweest, omdat Media Markt en Saturn (een soortgelijke Duitse keten, red.) erg afhankelijk is van kortlopende aanbiedingen. De afgelopen en komende maanden is het reclamebudget weer op het gebruikelijke niveau geweest. Bron: Elsevier Retail / LZ

Bekijk meer van

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.