Limburger/LD wil verlies abonnees beperken

Dagblad de Limburger en het Limburgs Dagblad gaan in het voorjaar van 2016 het uiterlijk van de krant vernieuwen. Dat blijkt uit een brief die de krant aan alle freelancers heeft gestuurd, meldt de website 1Limburg. Ook Villamedia heeft de brief.
De ‘nieuwe krant’ ligt op 17 mei, na het Pinksterweekend, bij de lezers op de mat. Daarnaast krijgen de kranten in het weekend een nieuwe bijlage in de vorm van een magazine.
Het komende jaar staat voor de krant in het teken van behoud van abonnees. ‘MGL-ceo Marc Vangeel heeft de ambitie uitgesproken om het verlies van abonnees te beperken tot drie procent. Nu is dat iets minder dan vijf procent’, zo schrijft de hoofdredactie in de brief. Die 5 procent staat voor zevenduizend abonnees. De daling moet dus beperkt blijven tot 4200 abonnees.
De website van de krant zal rond de zomer of in het najaar achter een betaalmuur gaan verschijnen. Het snelle nieuws blijft wel gratis beschikbaar op 1Limburg.nl.
De Limburgse kranten maken die site samen met de Limburgse regionale omroep L1.
De site heeft inmiddels 8 miljoen pageviews per maand en 70.000 Facebookvrienden, meldt de hoofdredactie aan haar medewerkers.
Praat mee
1 reactie
Andreas Schelfhout, 1 januari 2016, 10:41
Vernieuwen? Ik zou er eerst maar weer eens een regionale krant van maken met voldoende redacteuren die óók gaan schrijven over gouden bruidsparen, straat-, wijk- en dorpsfeesten, gemeenteraads- en commissievergaderingen, etc. Als ik ‘s nachts een sirene hoor, wil ik de volgende dag in de krant lezen wat er al dan niet aan de hand was. Kortom: al het nieuws brengen dat zich dicht bij de lezer afspeelt.