Jeroen Mirck vertrekt bij Emerce
Emerce-redactiechef Jeroen Mirck heeft besloten zichzelf per 1 april als zelfstandig journalist en mediaspecialist te vestigen. Hij wordt bij Emerce opgevolgd door redactielid Rebecca Rijnders, die zelf al schrijft voor het blad en verantwoordelijk is voor de programmering van de Emerce-evenementen, zoals eDay. Emerce is per 1 maart door VNU Media verkocht aan uitgever Gijs Vroom, die het blad zelfstandig voortzet in de nieuw opgerichte Emerce BV. Het economische klimaat heeft hem doen besluiten om de redactie in te krimpen. In goed overleg kiest Mirck er nu voor om voor zichzelf te beginnen. Hij blijft op freelance basis werkzaam voor Emerce.
Het afgelopen jaar werkte Mirck als redactiechef van Emerce, waarbij hij invulling heeft gegeven aan de restyling die het vakblad begin 2008 heeft doorgevoerd. De vier jaar ervoor was hij redacteur van Adformatie, waar hij gespecialiseerd was in marketing, nieuwe media, retail, sponsoring, Public Relations en marktonderzoek. Ook beheerde hij daar het weblog Adfoblog.
Mirck gaat zich nu wederom toeleggen op thema’s als marketing en nieuwe media. Behalve voor Emerce gaat hij ook weer schrijven voor Adformatie. Verder is hij van plan vaker workshops te verzorgen, onder meer voor het Centrum voor Communicatie & Journalistiek van de Hogeschool Utrecht.