Ilse Media lanceert sociale nieuwssite
Nujij.nl is de naam van een nieuw initiatief van nieuwssite nu.nl, waarbij de nadruk ligt op het sociale aspect. Bezoekers kunnen reageren op nieuws of zelf nieuws(bronnen) aanbrengen, waarop anderen weer kunnen reageren. Dit systeem is niet nieuw: in de Verenigde Staten zijn dergelijke sites al langer voorhanden. Volgens NU-hoofdredacteur Laurens Verhagen is een belangrijk nadeel van Digg (een van de eerste sociale nieuwssites, red.) dat het nieuws Amerikaans-centrisch is en vooral technologisch nieuws aan bod komt. Uit recent onderzoek bleek bovendien dat maar een klein groepje mensen uiteindelijk de nieuwskeuze bepaalt. Dat moet op nujij.nl anders gaan: "Onder ieder artikel op NU.nl zal binnenkort een verwijzing komen naar NUjij.nl. Wie wil reageren op het nieuws, kan dat vervolgens doen op deze nieuwe site. NU.nl houden we graag zo bondig en neutraal mogelijk. Reacties passen daar niet in", aldus Verhagen. Nieuwsleveranciers kunnen bij hun artikelen een icoontje opnemen, waarmee het artikel direct aan nujij.nl geknoopt kan worden. Bron: persbericht Ilse Media.