anner smart octo

— maandag 6 juni 2016, 08:30 | 0 reacties, praat mee

Hogere opbrengst 3FM-actie Serious Request

© Sander Koning / Kippa

Geen 7,5 miljoen euro, maar ruim 8,4 miljoen euro is er opgehaald met de 3FM-actie Serious Request van 2015. Dat blijkt uit het jaarverslag van het Rode Kruis.

Tijdens Serious Request zitten dj’s zes dagen zonder eten in het Glazen Huis en draaien ze 24 uur per dag verzoeknummers in ruil voor donaties aan het Rode Kruis. Ook worden er spullen van bekende Nederlanders geveild. Het verschil van bijna een miljoen euro kan worden verklaard doordat het Rode Kruis in december nog niet alle donaties en toezeggingen binnen had en een schatting moest maken. “Die is gelukkig te conservatief gebleken”, zegt woordvoerder Merlijn Stoffels. De opbrengst van vorig jaar is nog steeds wel een stuk lager dan die van voorgaande edities.

Het geld voor de Serious Request actie van 2015 wordt gebruikt om jongeren in oorlogs- en conflictgebieden, zoals Syrië en Congo, weer hoop te geven voor de toekomst. Meer bij ANP via NU.nl

Bekijk meer van

Serious Request Rode Kruis

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.