DUIC start proef met ‘semi-gratis’ adverteren
Het nieuwsplatform De Utrechtse Internet Courant (DUIC) is een pilot begonnen om Utrechtse ondernemers zowel te helpen bij crowdfunding en hen advertentieruimte te bieden. DUIC brengt kosten voor adverteren in rekening, maar stort dat bedrag ook door in het fonds. Als het doel is behaald, betaalt de ondernemer de advertentiekosten alsnog.
Een advertorial rond een crowdfundingsproject op DUIC kost 400 euro. Het nieuwsplatform uit 2011 trekt inmiddels dagelijks 60.000 bezoekers. Het doorstorten van de advertentiekosten maakt het daarmee een soort kosteloze lening, waar media-aandacht niet (direct) op het budget van de ondernemer drukt. Een aantal partijen, waaronder Het Utrechts archief en een lokaal sushi-bedrijf, behaalden zo het target voor hun crowdfundingsproject.
“Wij zijn zelf ook ondernemers, dus begrijpen als geen ander dat deze initiatiefnemers hun ideeën willen verkondigen aan een zo groot mogelijk publiek, om daarmee enthousiasme en ondersteuning te genereren”, aldus directeur Joris Daalhuisen,
De pilot loopt drie maanden.
Praat mee