— dinsdag 13 oktober 2015, 12:28 | 0 reacties, praat mee

Bild.de gaat strijd aan met ad blockers

In navolging van de Amerikaanse krant Washington Post blokkeert Bild Online, de website van de Duitse tabloid Bild, voortaan gebruikers van ad blockers. Willen zij de site toch bezoeken, dan moeten zij de ad blocker, een manier om advertenties te weren, uitzetten of 2,99 euro per maand betalen. Dat meldt moederbedrijf Axel Springer in een persbericht.

Voor die 2,99 euro per maand krijgen bezoekers van Bild.de toegang tot een bijna advertentievrije (mobiele) site, en een tot 50 procent snellere laadtijd van de pagina’s.

‘Wie de adblocker niet uitzet of niet betaalt voor het nieuwe BILDsmart-abonnement kan vanaf nu geen materiaal op Bild.de bekijken”, meldt voorzitter van de BILD group management raad Donata Hopfen. Het BILDsmart-abonnement kan per maand worden opgezegd.

Uitgevers en websites vrezen door de ad blockers voor hun inkomsten. Axel Springer probeert al via rechtszaken populaire ad blockers te blokkeren. Ze noemen het zelfs chantage dat de makers van de ad blockers uitgevers vragen te betalen, zodat advertenties op hun sites toch te zien zijn.

Bekijk meer van

Bild Axel Springer

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.