Banen weg bij Holland Combinatie
De Telegraaf Media Groep (TMG) schrapt tachtig banen bij zijn huis-aan-huistak Holland Combinatie, door het onderdeel samen te voegen met HDC Media, dat regionale kranten uitgeeft. Dat melden verschillende bronnen tegen Dow Jones Nieuwsdienst. Een groot deel van deze banen zouden door natuurlijk verloop verdwijnen. 'Het gaat dermate slecht met de huis-aan-huisuitgaven, die voor honderd procent afhankelijk zijn van de slechte printadvertentiemarkten, dat een reorganisatie onvermijdelijk is', aldus een van de bronnen. Met deze reorganisatie, waarvoor de voorbereidingen al een halfjaar lopen, hoopt TMG de toekomst voor de huis-aan-huisbladen te kunnen waarborgen. In een mail aan de medewerkers meldt directeur Harry de Wit dat het nog twee maanden kan duren voordat er duidelijkheid komt.
Weliswaar zijn de plannen rond de huis-aan-huisbladen af, maar binnen TMG loopt ook het project ‘Everest’.
De Wit: ‘Om te voorkomen dat de reorganisatieplannen van HC (tegen)strijdig worden met de uitkomsten van Everest is, na overleg met de Raad van Bestuur en de Ondernemingsraad van HC, het besluit genomen om pas met de reorganisatieplannen van HC naar buiten te treden als er meer duidelijkheid is over het project Everest. Naar alle verwachting zal deze duidelijkheid er in november/december zijn.’
Praat mee