Arnoud van der Struijk van de NOS naar LinkedIn Nieuws

Een techbedrijf dat zich op de journalistiek stort en zelf nieuws maakt voor zijn gebruikers. Die combinatie, daar voelde Arnoud van der Struijk (1991) wel wat voor. Dus toen hij zag dat LinkedIn op zoek was naar een nieuwe redacteur voor zijn eigen nieuwsvoorziening LinkedIn Nieuws, besloot Van der Struijk te solliciteren.
En niet zonder succes: met ingang van deze maand is Van der Struijk een van de 75 redacteuren (waaronder drie Nederlandse) van het zakelijke sociale netwerk. In die hoedanigheid is hij mede verantwoordelijk voor de dagelijks Nieuwsflitsen op LinkedIn. “We cureren het belangrijkste zakennieuws voor onze leden, maar maken ook eigen verhalen. Bijvoorbeeld over nieuws dat op LinkedIn ontstaat.”
Als voorbeeld van zo’n verhaal noemt Van der Struijk de recente sollicitatie van Nederlander Stan van Bokhoven bij Coolblue. Van Bokhoven besloot zichzelf in de vormgeving van de webwinkel te zetten, als ware hij een product dat te koop werd aangeboden. De sollicitatie plaatste hij op LinkedIn. “Dat werd veel gedeeld en leverde een leuk bericht op. Het is aan mij en mijn collega’s om dat soort verhalen te vinden op LinkedIn.”
De afgelopen drie jaar werkte Van der Struijk bij de NOS, eerst als redacteur en het laatste jaar als eindredacteur bij NOS op 3. Voordat hij bij de NOS begon, werkte Van der Struijk bij Blendle als co-hoofdredacteur. “Wat ik nu bij LinkedIn doe lijkt veel op wat we bij Blendle ook deden: nieuws selecteren en dat aanbieden aan gebruikers van een platform. Alleen dan voor een veel groter en zakelijker publiek.”
Praat mee